Ugyanakkor meg mr rengeteg biztonsgosan kidolgozott mdszer van a lelki izmok megerstsre, az rzelmek slynak elbrsra. Enlkl nem lesz tovbb halads.
Teht a kiolds megtrtnt. Most a hely tartsa van.
Nzd el nekem ha kicsit karcosan adom el.
Mg gyakorlom.
Szval. Az emberi kapcsolatokban az egyttmkds folyamatnak tanulsa zajlik. Ezt minden szinten lthatjuk.
Elsszm feladat hogy a hatrok s felelssgek a helykre kerljenek.
20200908 [1466.-1467.r.] 380. pont [HONNAN KELL(ETT) KEZDENI a GONDOSKODSOK Felptst; ALAPOZSOK; Milyen ALAPOZSOK lesznek Szksgesek a VD-s-VDETT LET-TR-RSZBEN] – elrhet ITT
Ehhez az kell, hogy aki tbbet vllalt az most ne tegye, a tbbi meg gyakoroljon az rzelmekkel dolgozni.
Az kell, hogy a Szksgessget helyesen ismerjk fel.
Ahol Szksges a gondoskods / segtsg, ott pontosan [a megfelel pillanatban, a megfelel tartamban, a megfelel formban stb] megnyilvnuljon…
… ahol pedig szksgtelen, ott szksgtelen [mert „akadlyoz”, „htramozdt” lenne]…
Aki ’sokat vllalt’, annak ’nagyobb a felelssge’, s ennek megfelelen Szksges Megnyilvnulnia [ha AZT Vlasztotta].
Sok fejben mg a rgi szoftver fut, emiatt zavarodottsg lehet.
De gy gondolom ez egyre inkbb tisztul majd, ahogy a cselekvsek is helyre kerlnek…”
Amikor egy beszlgets / levelezs sorn
’tkzst’ [= Illeszkedsi-nehzsget] ismerek fel
[akr magamban, akr a trsamban],
ltalban
(1) a Bizalmam / az Erssgem
s (2) az eddigi Tapasztalataim segtik azt,
hogy NE az „ellenttet” vagy akr „ellensgeskedst” azonostsam,
hanem prbljam Megrteni,
hogy a Helyzet MIT MUTAT / MERREFEL VEZET.
Ha tnylegesen ► lettel-sszeegyeztethetetlensget Jelez a Helyzet,
ltalban nagyon hatrozottan rzkelhetv vlik ma mr
az a Bels-Jelzs s tmutat,
hogy azonnal Szksges TVOLABBRA hzdni,
s a szemlyes Vdelmet Megersteni.
Az is pontosan Jelez,
ha a Helyzettel ppen akkor ’nincsen dolgunk’,
s ezrt MARADJUNK TLE TVOL.
Tapasztalatbl ’Tanultam meg’ s ’rtettem meg’ azt, amit ksbb a [FLDANYA ltal Megformlt] ELFOGADSRL lertam.
Ha valban [az nmagunkban Tudatosan FELPTETT (!)]
ELFOGADSSAL vagyunk jelen egy Helyzetben,
kpesek vagyunk Felismerni s Megrteni azt,
hogy ABBAN A HELYZETBEN
VAN-E SZMUNKRA Harmonia,
s
ha van ilyen,
akkor az pontosan ’MI’
[’mit’ mutat, ’mit’ Jelez, ’merrefel’ vezet…]
Azt is ’Megtanultam’ [a Tapasztalatok alapjn],
hogy ami ’els rnzsre’
’nehzsg / tkzs / illeszkedsi-hiny’,
arra ha Elfogadssal ’nznk r’
[ha Elfogadssal ’hzdunk hozz kzelebb’],
az ltalban mindig valamilyen FONTOS J MEGRTSHEZ VEZET ODA.
Lehetnek olyan ’Illeszkedsi-Nehzsget / Megrtsi-nehzsget’ felmutat helyzetek,
amikor valban valamilyen „mlyben lv” fjdalom is Jelez.
Ilyenkor ma mg valban Szksges az,
hogy
(1)
Tudatosan
s (2)
az
ERSSGET is Tudatosan mkdtetve / megnyilvntva legynk jelen
azon OKBL s CLLAL,
hogy a lehet legrvidebb tartamban legyen Szksges
a „mly fjdalomhoz” ’kzel’ lenni
a SZKSGES MEGRTS s/vagy SZKSGES TAPASZTALAT Felptse rdekben.
Ha ’rs’ formjban nyilvnul meg a prbeszd, ilyenkor nha szinte ’szavanknt’ ’haladok’ a Megrtssel.
Ilyenkor [ha Fontos a Megrts] ’kapok ehhez Teret’ [’tudok ezzel foglalkozni’ azrt, hogy Felismerhessem az Okt s Cljt egy bennem (vagy a trsamban) megformldott JELZSNEK].
Mikzben ilyenkor ’befel’ is ’Erteljesebben’ ’figyelek’, ltalban ’felsznre jnnek bennem’ a mg hinyz rszletek.
Azt is Tapasztaltam, hogy nha CSAK AKKOR ’egszl ki’ a Megrts, ha Bizalommal vagyunk kpesek a trsammal egymst is meghallgatni.
Ilyenkor nagyon fontos, hogy a korbbi [ltalban hosszabb] ismeretsg sorn felplt Bizalom alapjn TUDJUK azt, hogy valaminek a Felismerse s Megrtse a CL, s hogy valsznleg mindkettnk szmra valamilyen J JELLEG is Felismerhetv vlik.
Egy bizonyos Tudatossg [Tapasztalat] felptst kveten „nem cl” a kommunikciban [s trsakhoz kapcsoldsban] az, hogy a „msikat meggyzzk” [akr „befolysols” rtelmben].
A ’Cl’
(1)
nmagunk szmra valaminek a Megismerse s Megrtse,
(2)
s gyakran a trs hozzsegtse ahhoz,
hogy valamit rzkelni legyen kpes,
valamit Felismerjen s Megrtsen.
Termszetesen a trsunk Vlasztsa az,
hogy amit Megrt
az szmra Elfogadhat-e vagy sem…
Vlasztja-e vagy sem.
Itt a FLDANYA Kzssgben
(1)
az ELFOGADS ’tud kzvetlen utat nyitni’
a ’Sajt-Harmonikhoz’,
(2)
s a
„nehezebb / fjdalmasabb” helyzetek Megrtshez
ma mg gyakran Szksges az ► ERSSG Tudatos hasznlata is.
(…) „…Teljesen nz mdon inkbb taln a szemlyes bezrtsgom megszntetsn dolgozom most is… a magny eltrlsn, az egyenrang (vagy taln inkbb egyen rtk) kapcsolds biztonsgnak (jra) tapasztalsban segtek msoknak. Nekem ez alap elem, de ugyangy jra fel kell fedeznem ennek szpsgeit, mint annak aki most hasznlja elszr. Mindig egy csoda, ahogy ltom jabb rtegekben mkdni…”
„…nekem ez alap elem…”
„…n is gy rzem, hogy ’Alapozsokban’ val rszvtelt is Vlasztottl / Felvllaltl. Azt rtam, hogy a VDETT TEREKBEN sokan Vlasztottak [= krtek] valamilyen ALAPOZSOS Gondoskodst > erre figyelemmel kszti fel a MAGJAIT a FLDANYA arra, hogy ezek sorn is segteni tudjk a trsaikat.
20200908 [1481.r.] 383. pont [a VD-s-DETT LET-TR-RSZBEN sokan Vlasztottak valamilyen ALAPOZSON vgigvezetst; ennek megfelelen kszti fel a MAGJAIT (s a SPECILIS Befogadsban lv KLNLEGES Birodalombl ered teremtket) a FLDANYA] – elrhet ITT
20200908 [1471.r.] 381. pont [NEHEZEBB (nagyobb odafigyelst / nagyobb trelmet Szksgess tev) Gondoskods az ALAPOZSBAN val rszvtel; az Alapozs olyan Gondoskods, amelyet a teremtk (rendes krlmnyek kztt) jelents rszben mg a megszletsket megelzen tapasztaljk meg, kisebb rszben pedig kevssel a megszletst kveten] – elrhet ITT
20200908 [1667.r.] 415. pont [az jonnan Megformlt VDETT TR-Rszekben kezdetben sok s sokfle ALAPOZS lesz Szksges; egyedileg kszti fel azokat a FLDANYA, akik rsztvehetnek az ALAPOZSI GONDOSKODSOKBAN gondoskod-trsknt; sok Adott-Tudst rgzt be a FLDANYA a Tudat Alatti Bels-Trben; az Alapok hinya vdtelenn s kiszolgltatott tehet] – elrhet ITT
20200908 [1675.r.] 417. pont [egyedileg kszti fel azokat a teremtket a FLDANYA, akik az ALAPOZSOK sorn megnyilvnthatnak Gondoskodsokat; TANTSOK olyan formira is megtantja a FLDANYA ket, amelyeket az ALAPOZSOK egyes rszeiben lehet majd hasznlni; ADOTT Tudsokra is ’megtant’ a FLDANYA (helyzeteket forml meg a teremt szmra, hogy azt a sajt tapasztalatv felpthesse)] – elrhet ITT
20200908 [1609.r.] 400. pont [tbb teremt vesz rszt a Gondoskods Elksztsben s/vagy Megnyilvntsban; gyakoriak lesznek az Egyeztetsek az ALAPOZSOKAT vgz Gondozk s az Alapozs befejezst kveten a Gondozst folytat teremtk kztt] – elrhet ITT
20200908 [1652-1655.r.] 412. pont (2) [olyan ALAPOZSOKAT is ELKSZT a FLDANYA, amely abban segti a teremtket, hogy ELFOGADJK a Jelenltket, s gy Otthonuknak tekintsk a FLDANYA Kzssgt; egyedileg kszti fel azokat a teremtket, akik gondoskod-trsknt rsztvehetnek majd ezekben az ALAPOZSOKBAN (akr Egyszerbb ALAPOZSOKBAN)] – elrhet ITT
20200908 [1651-1652.r.] 412. ponttl KEZDD RSOK > EGYSZER-ALAPOZS – elrhet ITT
Elszr az ALAPOZS Szksges. Ez nem „nzsg”, hanem SZKSGES.
Valsznleg nem annyira ’mlyen’ [nagyon-slyosan megsrlteknl] vgzel [most s majd] ilyen Alapozsi Gondoskodst mint n... inkbb mr azokkal folytatva, akik a „gdrbl” kijttek [= a Rendezs ELS szakaszn mr vgighaladtak], s gy valban elkezdhetnek nmagukra ismerni s a trsas kapcsoldsok ’Alapjaival’ mr a gyakorlatban is megismerkedni.
Ha valakiben vissza is bomlottak ’alapok’, azokban majd annak az jj-ptsvel kell megkezdeni a Rendezst [valamilyen Vdett Trben Bergztst kveten].
Ha „csak” bezrdtak egyes rszek, akkor azok felnyitsval s az ramlsokba visszavezetsvel.
Ha ezek az ’Alapok’ kszen vannak, a trsakkal val egyenrang kapcsoldsokhoz Szksges ’alapozsok’ [ebben az esetben a Szksges Tuds s Tapasztalatok felptse, a TISZTELET s ELFOGADS gyakorlatban val megnyilvntsa (ennek rszeknt a ’hatrok’ s a Felelssg, a Lehetsgek Felismerse / Megrtse)] ekkor kezddhetnek meg...”
2025.07.02.
Levl-rszletek (Tapasztalatok)
„…Ht lehet, hogy rendeztk a csaldi s prkapcsolati mintkat, de ezek nem rtek ide. A problmk megtapasztalsa mindennapos.
Mindenki prgeti a rgi mkuskerekeket minimlis vltozssal, s azt gondoljk ez mr tuti. Aztn j szoks szerint nekem nyjtjk be a szmlt, hogy nem mkdik valami vagy nem jl.
Az nreflexi nem az erssgk. Csak ezzel meg engem lknek abba az irnyba, hogy felrgjam az egsz kompnit a hlyesgkkel egytt. Hatrokat nem ismernek, s mindenki oka a dolgoknak, csak k nem.
Sokszor hiba beszljk meg, hogy [az idsebb csaldtagoknak] ki mikor segt. Ebbl is feszltsg van, aztn meg n vagyok letolva, hogy nem segtek, nem vagyok ott… dszmrtrium megint… puffogs…”
A Rendezseket segt mintkat tudunk ilyenkor befogadni… mr aki kpes az Elfogadsra.
s igen, a hatrokat tudod jelezni a csaldtagoknak, ha ms mdon nehz az egyttmkds.
s nem tvenni a Felelssget, brmennyire is prblkoznak a rgi mintkkal ttolni.
„…Igen, ez rezheten jelen volt [egy bartnm lt is a lehetsggel, s kirakta a pasijt, aki minden volt, csak nem tmogat].
Lesz ez majd knnyebb is nyilvn, de a kapcsolds nlam is rzkeny terlet, vannak sebek amik nem is fognak begygyulni… id, amg fjdalom nlkl tudok kezelni helyzeteket…”
Sajnos azok a sebek gygyulnak nagyon nehezen, ahol a bizalom is mlyebben srlt… pldul ha nagy lelkesedssel kezdtnk bele valamibe, majd „lezuhantunk” vagy „lerntottak a mlybe”…
„…Igen… a dh, a harag mindig is segtett nekem ebben. Nagyon jelez, ha tlpik a hatraimat (n meg hagyom).
Nekem az egyedllt biztonsgt kell tudni feladni idnknt (akiket magukra hagytak, azoknak mind dolguk van ezzel, a bizalmi nyitssal) anlkl, hogy magamat feladnm.
Nekik meg az egyttmkdst tanulni… a msokra odafigyelst.
n azrt vagyok most trelmetlen, mert nekem magamnak is szksgem lenne (lenne) idre s trre a gygyulshoz. De mint a hisztis dacos gyerekek, llandan provoklnak…”
20200908 [1493-1494.r.] 385. pont (3) [az T-VEZETS fontos jellemzje az, hogy a teremtk FOKOZATOSAN ELENGEDIK az addig vgzett tevkenysgeiket, s elkezdenek nmaguk fel visszafordulni (Lelassulni); ma mg sokan „tlzottan aktvak”, „tlzottan kifel irnyulnak”, s sajnos lettel-sszeegyeztethetetlen mdon; TANULJUK / gyakoroljuk, mivel segthetjk majd a trsainkat; fontos segteni annak a Megrtst, hogy a szemllds nem unatkozs / nem semmittevs; EGYEDL-LTET is lehetett Vlasztani (pihensnek)] – elrhet ITT
Az rs folytatdik az 1861. rszben, elrhet ITT