459.
2025.07.09.
A [1758.r.] 437. pont (2) alpontban (elrhet ITT) hasznltam az let-pts / Megtapasztals LTALNOS szintjt rzkeltet azon kpet, amely mr a ’szomszdsg’ j lehetsgt is jelzi:

A [1842-1846.r.] 454. pontban (elrhet ITT) arrl az J TR-FORMRL rtam, amelyet a FLDANYA a teremtk ’szemlyes’ terhez immr kihagyhatatlanul Bergzt (’Ad’) (1) a ► szakasz-vltshoz kapcsoldan, (2) vagy ha elbizonytalanods / veszly / EL-Vltozs miatt Szksgesnek tartja a FLDANYA. Ez a Tr-Forma lehetsget ad a ’lelassulshoz’, s az addigi Tapasztalatok [akr j Jelzsek] rtkelshez:

Emltettem azt is, hogy a FLDANYA Kzssgben [immr a YOSG Birodalmra jellemzen]
„…az let-t FONTOSABB ► szakasz-vltsait
valamilyen ’Szertartsos’ formban fogjuk megtapasztalni
[(1694.r.) 425. pont (3) – elrhet ITT, (1697.r.) 425. pont (3) – elrhet ITT].
A ’szertartsnak’ az a lnyege [s clja],
hogy ’akiket rint(het)’ egy VLTOZS,
azok ezt mindannyian Felismerjk s Megrtsk,
s Meghozzk azt a Szabad Vlasztsukat,
hogy a Vltozssal ’egytt-haladnak-e’,
vagy pedig Vltoztats nlkl folytatjk az let-ptsket.
20200908 [1764-1765.r.] 439. pont [egy Vlasztsi (akr Gondoskodsi) helyzet nem vgtelen tartamban van nyitva] – elrhet ITT…”
Ma hajnalban egy olyan megrtst-segt-kpet rzkeltem, amelyrl utlag az a megrtsem, hogy egy olyan teremt [ltalnos alap] Bels-Tereit mutatta, aki ’ifjknt / fiatalknt’ egy j szakaszt nyitott meg az let-tjn. Lehet ilyen szakasz-vlts pldul az iskolai tanulmnyok befejezse s az nll let megkezdse, vagy prvlasztst kveten a sajt csald megalaptsa stb.
A kp azt mutatta, hogy a Bels-Tereit ’talaktja / tformlja / trendezi’ a teremt.
Olyan volt ez, mint amikor egy ’j lakrsszel’ bvl a teremt hza, s prblgatja, hogy milyen j berendezsi trgyakat hov-s-hol helyezzen el, hogyan lehet az a szmra megfelel / otthonos.
A kpben a fiatal az nll letre kszlve ’megformlta’ [szpen berendezte] a prkapcsoldshoz tartoz bels teret [a szobban egy j ’modern’ nagy gy volt bent otthonos krnyezetben], s a mellette lv szobt is rendezgette / csinostgatta. Ez utbbi szoba lesz majd az, amelyben az ’j’ csaldjhoz tartoz tapasztalatai rgzlnek be [ha majd sajt gyermekei lesznek].
A kp arra irnytotta r a figyelmet, hogy
a csaldi kapcsoldshoz tartoz bels-tr maga is tbb kisebb (nll) rszre tagolhat.
Lehet a csaldi kapcsoldsokhoz tartoz bels-trben
(1)
a sajt gyermekekhez [= a sajt j csaldhoz] tartoz tr-rszen
’kvl’
(2)
olyan ’nllsggal’ rendelkez [kapcsold] tr-rsz,
amelyben a teremt szleivel / nagyszleivel / testvreivel (s az csaldtagjaikkal) kzs tapasztalatok rgzlnek be.
Ez teht azon csaldi kapcsoldsokhoz tartoz bels tr-rsz,
amely csaldba a teremt a megszletsvel rgzlt be.
(3)
Emltettem, hogy amennyiben prt vlasztunk magunknak,
akkor a prunk csaldjhoz is ’kzelebb’ kerlnk
[(1831-1832.r.) 452. pont – elrhet ITT].
Ha a prkapcsolds tnylegesen megformldik,
akkor a teremt csaldi kapcsoldshoz tartoz bels-terben
megformlsra kerlhet egy tovbbi olyan ’nll’ kis tr-rsz,
amelyben a prjnak csaldtagjaival is Felplhet (!) csaldi kapcsolds.
Egy
tovbbi ’jdonsgot’ [j lehetsget] is mutatott a mai kp.
Mikzben a fiatal ► Formlta s rendezgette / trendezte a csaldi kapcsoldshoz tartoz Bels-Tert, szrevettem, hogy az ’j’ [ppen most berendezs alatt ll] szobkbl ajt nylt egy rgies berendezs s kiss poros / stted szobba. Valsznleg ez volt az a csaldi kapcsoldshoz tartoz bels-tr, amelyben a szleihez (?) [s akr ms csaldtagokhoz (?)] kapcsold azon Tapasztalatai rgzltek be, amely a ’gyermekkorhoz’ (= a szorosabb sszekapcsoldsukhoz) tartozott (?).
Megnztem ebben a ’rgebbi’ szobban a berendezseket s az ottlv ’trgyakat’. ’Rgies’ volt a berendezs, a trgyak s ruhk hasznltak / ’divatja-mltak’ voltak. Olyan jellege volt ennek a szobnak, mint amit mostanban mr nem hasznltak [s ezrt elkezdett ’kiresedni’, s a ’porosods’ pedig jelezte, hogy a bels-tr „haszontalann vlsa” megkezddtt.
20200908 [273.r.] 102. pont 3. alpont [a nem hasznlt tr „haszontalann” vlik: beszennyezdik s/vagy visszabomlik] – elrhet ITT
20200908 [885.r.] 251. pont [kp: a hbor kiszaktja a trsakat a csaldbl / prkapcsoldsbl; kiresednek a bels-terek, elkezdenek haszontalan-trr EL-Vltozni (visszabomlani, beszennyezdni, vagy akr „idegen tartalmakkal betltdni”, s ebbl ereden „knyszertv EL-Vltozni”)] – elrhet ITT
Az, hogy az jonnan formld csaldi kapcsoldshoz tartoz [szp, vilgos, j berendezs] bels-trbl
t tudtam menni
a mr porosod s kiresed [csaldi kapcsoldshoz tartoz] bels-trbe,
azt mutatta, hogy
nem kerlt mg Lezrsra
az azon egyre „elhagyatottabb” vl bels-trhez tartoz teremtvel a csaldi kapcsolds,
de ’mostanban’
az ezen szobhoz tartoz teremtvel
[pldul szlvel / nagyszlvel / ms csaldtaggal]
(1)
egyre KEVESEBB a kzvetlen ramoltats
[a korbbihoz kpest KEVESEBB a kommunikci, tallkozs, szeretet-ramoltats],
(2)
KEVSB SZOROSS vlt a csaldi kapcsolds.
Lehet oka a csaldi kapcsoldshoz tartoz egyes tr-rszek „kiresedsnek” az, hogy egy csaldtag [leggyakrabban egy gyermek] a csaldtl
Trben TVOLABB kezd ’j letet’ [pldul klfldn tanul / dolgozik].
Ha az rintett teremtknek
nincsen Szndkban Lezrni
a csaldi kapcsoldst
[vagy ms Kzeli-sszekapcsoldst (akr prkapcsoldst, bartsgot)]
azon tartamban,
amikor ’Trben tvolabb vannak egymstl’,
ma mr Lehetsg van arra,
hogy egy
Szakasz-Lezrst
Formljanak meg
[rgztsenek be]
a Kzeli-sszekapcsoldsukban.
Az ilyen Szakasz-Lezrshoz
az rintett teremtk Egyez Szndka [valjban egy sszecsendls] Szksges.
(1)
Lehetsges, hogy a [Tudatosabb] teremtk
ilyenkor az addigi Kzs Tapasztalataikat ’Teljesebben’ is RTKELJK,
s ezt kveten
FOLYTASSK egy j Szakasz Megnyitsval
a Kzs [pldul a korbbihoz kpes ’Tvolsgtartbb’, kevsb szoros] Megtapasztalst,
(2)
de az is Lehetsges,
hogy a korbbi Kzs Tapasztalataik tfogbb RTKELSE nlkl
csupn egy j Szakasz Nyitsrl rendelkezzenek.
Az ilyen Szakasz-Lezrs gy jelent meg a kpben, hogy a ’rgies’ szoba ajtaja ’csukott’ llapot [teht NEM kulccsal bezrt (gy abba a teremt brmikor korltozs nlkl belphet)].
Ez ebben az esetben azt jelenti, hogy a korbbi KZVETLENEBB [gyakoribb, erteljesebb] ramoltats abban a formjban ’sznetel’, s a teremtk kztt a Trbeli tvolsg ltal lehetv tett ’Tvolsgtartbb’ [ritkbb] a szeretet-ramoltats akkor-ppen.
A ’becsukott ajtaj’ [rgies] szobn kvl egy ’j pts’ [’modernebb’] kis tr kerl [► ’Alapknt’] Bergztsre [a FLDANYA ltal]. ’Ebben Bergzlve’ plhetnek fel az rintett teremtk jabb Kzs Tapasztalatai.
Ha mindketten tudatosan is gondozzk a szeretet-kapcsoldsukat, egy j szoba pl majd fel. Hasonl ez ahhoz, amirl a [1842-1846.r.] 454. pontban (elrhet ITT) rtam:
„…Amikor kijttem ebbl a kis ’pihen-trbl’, ► folytathattam a haladst az ’let-utamon’ [> a kvetkez ’kijratnl’ visszatrtem a ’f-tra’]:

Ahogyan rhajtottam a megtervezett ’let-utamra’
[a kvetkez ’kijratnl’,
a ’F t’ ’folytatsban’
► nekikezdtem az letem egy j szakasznak],
nem egy mr felptett ’t’ volt elttem,
hanem csupn egy szlesebb fldt,
amely ’Mutatta’ az ’Irnyt’,
amelyet Megtapasztalni Vlasztottam:
► az ’utat’ majd n magam ptem meg
[a ’fldt’ ltal ’meghatrozott’ ’Irnyban / Alaprl’
(= az ltalam Vlasztottaknak megfelelen,
s az ezen Vlasztsomra alapulan
a FLDANYA ltal ’Adott’ ’szemlyes’ terem ’felhasznlsval’)
a FLD Kzssgnek LET-TERBEN]…”
A ’rgies berendezs’ szoba Szakasz-Lezrssal val ’becsuksa’ kifejezi teht azt, hogy a teremtk jelenleg NEM zrjk le a Kzeli-sszekapcsoldsukat.
A Szakasz-Lezrs ezen formja [a csaldi kapcsoldsban]
a FLDANYA szmra
Megnyit egy olyan ► Gondoskodsi Lehetsget
[Felelssget],
hogy a korbbi szakaszt
[= az addig Felptett Tapasztalatokat]
valamifle ’vdelembe’ vonja
[nem ez a legpontosabb kifejezs, de az j megnevezst mg nem ismertem fel].
A Szakasz-Lezrsig terjed ► korbbi kzs megtapasztalst
olyan formban vja (?) meg a FLDANYA,
amely megakadlyozza a bels-tr „haszontalann” vlst,
s gy a tapasztalatok „elhalvnyulst” / EL-Vltozst
[„beporosodst”, „visszabomlst”].
Tapasztalat,
hogy a Bels-Terek „haszontalann” vlsa
gyakran „okozja” annak,
hogy a teremtkben „tvedsek” formldnak meg,
„flrertsek” vagy ms „akadlyozk” jelennek meg.
20200908 [929.r.] 263. pont (1) [a „haszontalann” vl s/vagy EL-Vltoz terekrl egyre nehezebb felismerni, hogy milyen cllal formldott meg eredetileg] – elrhet ITT
Rszleges megrtsem szerint
valamilyen jabb ’Irgalmi Alap’ (?) GONDOSKODSA ez a FLDANYNAK,
amely GONDOSKODST csak mostanban kezdhette megnyilvntani
[rszleges megrtsem szerint
a YOSG Birodalmban
valamilyen korbbi SZABLYT Szksges volt a nagy-TEREMTNEK Megvltoztatni ennek rdekben (?)].
A Szakasz-Lezrssal
’vott’ vlt tapasztalatok kztt
[a bels tr-rszben]
(1)
lehetnek ’flig ksz’ tapasztalatok [befejezetlen tapasztalatok],
(2)
vagy akr olyan kzs tervek, amelyeknek a megtapasztalsa mg meg sem kezddtt.
Ksbb egyez Szndkkal hatrozhatnak gy a teremtk,
hogy folytatjk / befejezik ezeket
[(1)
akr a korbbi alaprl,
(2)
akr egy rszlegesen megvltoztatott (Jelenhez-Igaztott) alaprl / tartalommal].
Legksbb a KZS Megtapasztals Lezrsakor
a teremtnek majd a Tapasztalatait
RTKELNIE kell
[a ’rgies’ tr-rszben lv s az j tr-rszben lv Tapasztalatokat is],
s akkor rendelkezik arrl,
hogy melyik megtapasztalsait ’tartja meg’
[vagyis folytatja majd ksbb valamilyen formban],
s melyik megtapasztalsait Zrja le.
Termszetesen a teremt
BRMIKOR hozhat olyan Vlasztst,
hogy a ► Kzs Megtapasztals Lezrsa nlkl is
’Teljesen’ / ’Teljesebben’ RTKELI az addigi Tapasztalatait,
s ma mr ehhez a FLDANYA ’Teret Ad’
[a FLDANYA MEGFORMLJA azt a ► Helyzetet,
amely ehhez a Krt n-rtkelshez Szksges]:

Az rs folytatdik az 1865. rszben, elrhet ITT