A Tpllsi Gondoskodsnak nagyon sok ’FORMJA’ [Megnyilvntsi-Formja] van.
Vannak, akik a ’testk / jelenltk melegvel’ Tpllnak,
msok az ’lelssel’,
’szavakkal’,
’(fokozott) odafigyelssel’,
az ’Elfogadssal’,
’Megbecslssel / Tisztelettel’,
megint msok a ’Bizalmuk’ valamilyen egyedi formjval,
esetleg a (felptett) ’Kedvessgkkel’.
Vannak, akik a Tplls sorn valamilyen felptett tudsukat is ’tadjk’
(’megtantjk’ a gondozottat arra, mire / mirt figyeljen jobban…
mitl maradjon tudatosan tvolabb stb).
Van olyan ’Formja’ a Tpllsnak,
amely ’nyugalmat ad / megnyugtat’,
’teret ad a pihenshez / ergyjtshez’,
’teret ad egy fontos vlaszts meghozst megelzen a nyugodt rtkelshez / Fontolgatshoz’…
segti a ’magra-hagyottsg’ rzetnek megszntetst,
segti az er-vesztettsg / szomorsg megszntetst,
segti a helyes n-rtkels jj-ptst,
segti a Szksges n-Gondoskods megalapozst,
’felkszt’ a szeretet-kapcsoldsok meggygytsra / jj-megformlsra…
ltalban a Tpllsi Gondoskodst Felpt teremtk
(1)
’kivlasztanak’ maguk szmra
NHNY olyan Tpllsi ’FORMT’,
amelyet ’teljesebb felptenek’
[’ezekhez jobban rtenek’,
ezek lesznek a Tpllsi Gondoskodson bell a ’F’ Megnyilvnulsi Irnyaik],
(2)
s a tbbi [fontosabb] Tpllsi ’Formt’
’csak egy alap-szinten ptik fel’ a Sajt Gondoskodsukk…”
Korbbi rs-rszekben emltettem, hogy
gyakoriak lesznek majd a ’MEGBESZLSEK’ / EGYEZTETSEK
(1)
az ALAPOZSOKAT vgz gondoskod teremtk
s (2)
azon gondoskodst vgz teremtk kztt,
akik az ALAPOZSOKAT befejezett teremtk Gondozst ’tveszik / tovbbfolytatjk’.
Ez [az EGYEZTETS, Megbeszls] Szksges lehet
(1)
az ALAPOZ Gondozst vgz teremt szmra azrt,
hogy OLYAN IRNYBAN segtse az ALAPOZST megtapasztal teremtt,
hogy knnyebben ’beilleszkedjen’ majd az ’j Gondozjhoz’,
s (2)
termszetesen az ALAPOZS befejezst kveten a Gondozst tovbbfolytat szmra is
fontos lesz Megismerni / Megrteni
az Alapozs ADDIGI Tapasztalatait
[van-e valamilyen ’egyedi’ rzkenysg a gondozott teremtben,
a Figyelem-Vezetsnek mely tjai hasznlhatak jl,
a Kzvetlen-rzkelsben van-e mg valamilyen „akadlyozottsga” a gondozottnak,
a Bizalma milyen irnyban „billeg”,
mennyiben rzi jl magt trsak kzelben,
illetve Szksge van-e nha ’egyedlltre’ stb].
20200908 [973.r.] 271. pont (6) – elrhet ITT:
„…[2023.01.27.] Nhny nappal ezeltt egy ms jelleg VDETT-Teret rzkeltem.
Egy nhny szobbl ll nagyobb hz egyik nagyobb szobjban voltam. Itt ► egszen kicsi gyermekek voltak, a szoba klnbz tr-rszeiben egymstl mg tvolabb.
Ez az egszen kicsi gyermek-kor azt jelezhette, hogy olyan teremtk vannak itt [egy nagyobb ’szobban’, legalbb egy MAG kzvetlen / folyamatos felgyelete mellett], akik rszlegesen sem kpesek az n-Gondoskodsra [nem lehet ket mg bergzteni egy ’nll’ sajt hzban / szobban], s akiket folyamatosan figyelemmel ksrni [s akr ms mdon gondozni] szksges.
A ’szoba’ tgas volt, a ’berendezse’ ahhoz igazodan vltozhatott, hogy kik voltak ppen benne bergztve. Voltak benne ’jtkok’, ’sznek’, ’formk’, illatok, klnbz formj s puhasg anyagok, valsznleg volt benne ’vz’ s ms ’Tr-Formk’.
Mivel a tbb kisgyermek a szoba klnbz rszein volt, egymst kevss rzkeltk. Volt, aki ’bksen elvolt magban’, s voltak olyanok is, akik nha-nha ’figyeltek a tbbiekre is’.
Azt rzkeltem, hogy az itt gondoskod folyamatosan figyelt minden gyermekre, elsdlegesen azt figyelte, hogy mire irnyul r a gyermekek figyelme (mr tartsabban is), ’mi rdekelheti ket’, ’mihez vonzdnak’, ’mi fel’ [vagy ’ki fel’] kpesek megnylni ELFOGADSSAL. Ha nem volt a ’szobban’ lv ’berendezsben’ olyan, ami a gyermek figyelmt felkeltette volna, jabb ’berendezsek’ ’jttek’, jabb Lehetsgeket AJNLOTT FEL a gondoz. [2025.10.07.: Mai fogalom-hasznlattal ez a Gondoskods az ► ALAPOZS, annak is valamelyik ’Kezdeti’ szakasza.]
20200908 [1882-1886.r.] 464. pont [JABB Megrtsek az ALAPOZSI GONDOSKODSOKHOZ kapcsoldan (1882. rszben korbbi rsok felsorolsa); a Rendezs ELS szakaszhoz tartoz ALAPOZSOKNAK tbb nll szakasza van; ezen ALAPOZSI szakaszok kztt LEHETNEK ’TFEDSEK’] – elrhet ITT
20200908 [1903-1904.r.] 468. pont [jabb megrtsek az ALAPOZSHOZ kapcsoldan; kpek (amikor mg nem lehetsges a kzvetlen rints): (1) egy kis llatka egy kis ZRT szobban, illetve (2) egyms melletti utckban egy-egy kis hz; Bizalom-pts; azoknak a helyzeteknek (kzeledsi-formknak, tr-formknak) a keresse, amelyek lehetv tehetik a KZELEDST s az RINTST (Tpllst, s az egyb Gondoskodsok Elfogadst); a Tudat-Alatti s Flig-Tudatos let-rszben TANTJA a FLDANYA az ALAPOZSOKBAN rsztvevket azokra a KZELEDSI formkra s RINTSI formkra, amelyek az ALAPOZSOK sorn jl hasznlhatak lehetnek] – elrhet ITT
20200908 [1952-1954.r.] 476. pont [az ALAPOZSOK ’KEZDETI’ szakaszaiban Gondoskodst Felvllal MAGJAINAK (nhny hnappal ezeltt?) Tbb ’Adott-Tudst’ Rgztett be az let-Alapjban s a Tudat-ALATTI Bels-Terben a FLDANYA; az egyik ilyen ’Adott-Tuds’ az, hogy a „zavarodott” teremt kzvetlen kzelben milyen ERSEBB VDELMEK Megnyilvntsa Szksges; ez az ’Adott-Tuds’ mostanban megkezdte-megkezdi a Tudatba Felemelkedst; az rintett MAGOK ITT a RGI TR-RSZBEN olyan ALAPOZSOKBAN vesznek rszt, amelyben olyan teremtkhz kerlnek kzel, akikben valamilyen ELFOGADS mkdik / megnylhat; ezen ALAPOZSI Helyzetekben a MAGOK Felismerik s Megrtik a Felemelked ’Adott-Tudst’] – elrhet ITT
Ennek a hznak kett msik nagyobb szobjban ksbb egy
’felnttekbl’ ll, nagyban hasonl ltzet csoport lt le ’tertett asztalokhoz’. Rszleges megrtsem az, hogy olyanok gyltek ssze egy rvid tartamra, akik nagyban hasonl irny megnyitst fontolgattk [akr a szmukra a FLDANYA ltal FELAJNLOTT egyik Szolglati Irny megnyitst elkezdtk Fontolgatni].
Mivel kett klnll, m ajtval kapcsold szobban ’ltek le’ az iderkezett ’felnttek’, valsznleg egy EGYEZTETS s ’Tjkozds’ [az Irnyhoz kapcsold Lehetsgek s Felelssgek pontos megrtse] lehetsge nylt meg a kett szobban. Valsznleg olyan kett [(1) nllan, kln-kln is, vagy (2) akr egytt is megnyithat] irny rszletesebb Megismersre volt lehetsg, amelyek szorosabban is kapcsoldtak / kapcsoldhattak egymshoz (?)…
2024.10.07.: Rszleges az a megrtsem, hogy ebben a nagyjbl msfl vvel ezeltti lejegyzsben annak az j (gondoskodsi) rendszernek a Kiprblsa ismerhet fel, amely a mai kpben mr
a FLDANYA ltal Megformlt Harmoniaknt rgzlhet be
a Tpllsi Gondoskodst Felvllal teremtkben
[kzlk azokban,
akik a
GYERMEKEK Tpllst is VLASZTJK].
A rgi kpben az ’egymssal szomszdos szobkban’ sszegylt felnttek ’tertett asztal’ mell ltek le, rszleges megrtsem szerint ez itt is a Tpllsi Gondoskodsra utalt.
Rszleges megrtsem szerint
(1)
a KLNLEGES let-ptst mr megnyitott teremtk
VLASZTHATJK
a Gyermekeket Tpll Gondoskods Felptst is.
Rszleges megrtsem szerint
(2)
a MAGOK
[= a SPECILIS let-ptst megnyitott teremtk]
(A)
nem csupn a Gyermekeket Tpll Gondoskods Megnyilvntst Vlaszthatjk,
(B)
hanem az olyan SLYOSABBAN srltek fel megnyilvnthat
Tpll Gondoskods Megtanulst / Felptst is,
akiknek OLYAN jelleg [= ahhoz nagyban hasonl] ALAPOZ let-ptsre van Szksge,
mint a ’kisgyermekeknek’.
(1)
A
Gyermekek Tpllsa
a nvekedsi (!) Szakaszuk miatt Szksges ltalban
[az let-Alapjaik rendben vannak, annak a Rendezsvel nem Szksges foglalkozni].
A Tpll [s ehhez kapcsold egyb (pldul Tant)] Gondoskodsok sorn
a Gondoskodst megnyilvnt teremtk
’Fokozottan’ figyelik,
hogy a gyermekek Figyelme ’mire irnyul’,
mi fel fordulnak ’rdekldssel / rmmel’,
milyen irnyok fel nincsen Elfogadsuk,
mennyire ’erteljes’ vagy ppen „bizonytalan” a Szndkuk,
hol ismerhet fel bennk mg „bizonytalansg / megrtsi-nehzsg”,
van-e „bizonytalansg” a Kzvetlen rzkelsben stb...
Ezeket a Gondoskodsokat
a Klnleges Gondoskodsra kpes teremtk ltalban kpesek teljesteni
[MAG kzremkdse legfeljebb csak akkor lehet Szksges,
ha a Bizalomban s/vagy a Szndk-Hasznlatban, Kzvetlen-rzkelsben
„szokatlan gyengesg / hiny” ismerhet fel].
(2)
Ha egy
SLYOSABBAN srlt teremtt
az ’llapota’ miatt ’gyermekhez hasonl llapotnak’ rtkelnek az letet-GONDOZK,
akkor szmra kihagyhatatlanul Szksges valamilyen ALAPOZSON vgig-vezets.
Mivel ilyenkor az let-Alap jj-ptse mg folyamatban lehet
s/vagy egyb Fjdalmak [akr Fjdalmas visszacsengsek] is
nehezthetik
a teremt Bizalmnak s Elfogadsnak PLST,
az ilyen [az letet-GONDOZK (!) ltal] ’gyermekinek’ ’rtkelt’ teremtk
Tpll [s egyb irny] Gondozsban
ma mg elsdlegesen csak a ► MAGOK vehetnek rszt
[SPECILIS / KML Gondoskods Megnyilvntsval,
a MEGEMELT FELELSSG Szablyai szerint, Fokozott-Odafigyelssel].
A mr nagyobb Gondoskodsi Tapasztalattal rendelkez Klnleges let-ptst mr megnyitott teremtk
Fontos Okbl
[megfelel Felkszlst kveten]
egy-egy PONTOSAN MEGHATROZOTT
kisebb gondoskodsi-feladatot teljesthetnek
az ilyen MAGOK ltal Megnyilvntand Gondoskods sorn,
azaz amikor a SPECILIS / KML Gondoskods Megnyilvntsa Szksges
[20200908 (1551.r.) 393. pont (4) – elrhet ITT].
[2025.10.07.: Fontos: ha egy Gondoskods sorn MAG [= Specilis / Kml Gondoskods Megnyilvntsra kpes teremt] rszvtele Szksges, egyes ’rsz-feladatokban’ a MAG ’mellett’ (a MAGGAL egytt) a Szksges Klnleges Tapasztalattal rendelkez teremt is rsztvehet (mindig csak a MAG ’Kzvetlen Felgyelete’ mellett).]
Tegnap emltette egy MAG-Trsam, hogy is tbbfle ’helysznt’ tapasztalt meg mostanban az lom-munki sorn.
Egyszer rzkelt egy olyan ’helysznt’, amely rszben a fld felszne alatt volt [egy kis pinchez hasonltott (?), amelyben egy korhadt pad volt]. Furcsnak tallta ezt a ’helysznt’… s azt is furcsllta, hogy nem sokkal ksbb egy nagy ’kastlyban’ volt. A kastly egyik nagyobb szobjban tbb (iskols kor) gyermekkel volt, a gyermekek itt is mg tvolabb voltak egymstl. Arra emlkezett mg a MAG-Trsam, hogy a gyerekekkel a ’kastly’ tbb szobjn is vgighaladtak, s kzben azt magyarzta, hogy mik vannak ezekben a szobkban (?)…”
20200908 [980.r.] 275. pont – elrhet ITT:
„…[2023.02.09.] A [973.r.] 271. pont 6. alpontban (elrhet ITT) egy olyan [(SPECILIS) Gondoskodsi-Helyzetet mutat] Megrtst segt kprl rtam, amelyben egy nhny szobbl ll nagyobb hz egyik nagyobb szobjban voltam. Itt egszen kicsi gyermekek voltak, a szoba klnbz tr-rszeiben egymstl mg tvolabb. Ez az egszen kicsi gyermek-kor azt jelezhette, hogy olyan teremtk vannak itt [egy nagyobb ’szobban’, legalbb egy MAG kzvetlen / folyamatos felgyelete mellett], akik rszlegesen sem kpesek az n-Gondoskodsra [nem lehet ket mg bergzteni egy ’nll’ sajt hzban / szobban], s akiket FOLYAMATOSAN figyelemmel ksrni [s akr ms mdon gondozni] szksges.
A kp msik rsze az volt, hogy „…Ennek a hznak kett msik nagyobb szobjban ksbb egy ’felnttekbl’ ll, nagyban hasonl ltzet csoport lt le ’tertett asztalokhoz’…
Utlagos megrtsem az, hogy a ’kicsi gyermekek’ szobja melletti kett msik nagyobb szobban olyan [Klnleges Utat megnyitott, Klnleges Gondoskodsra mr kpes] teremtk gyltek ssze, akik a Szolglatuk (1) F Irnyaknt vagy (2) egyik gaknt a ’kicsi gyermekek’ Gondozshoz bekapcsoldhattak
(1) vagy mg ebben-a-nagyobb-hzban (amikor FOLYAMATOSAN figyelni kellett a ’kisgyermeki’ ’fejlettsg’ / tudatossgi szint teremtkre),
(2) vagy pedig ’majd-mr-akkor’, amikor ebbl a ’hzbl’ (az egszen szoros felgyeletet ignyl helyzetbl) tovbblpnek egy msik ’nagyobb hzba’ vagy akr mr a ’sajt kis hzukba’…”
20200908 [1433-1434.r.] 374. pont (9) [TPLLS: (1) ’konyha’ + (2) ’fogad-szoba’ Felptse; mi kell ahhoz, hogy a gondoskods Illeszked legyen; rugalmasabb az Alapja; tgthat, bvthet; TPLLS legismertebb FORMI; nha tbb teremt vesz rszt a TPLLS Elksztsben s/vagy Megnyilvntsban] – elrhet ITT