2026.10.26.
MAG-Trsammal hosszan beszltnk ma este arrl, hogy a MAG-Trsam tbb ismersvel kirndult a hossz htvgn a Dunntlon. Jrtak olyan helyen, ahol egy rgi templom romjnl ’nyugalmat’ rzkelt, ugyanakkor valamilyen ’nyomst / furcsasgot’ is.
Amikor beszltnk a tapasztalatairl, megemltette, hogy a kzelben valamilyen ’kelta’ hagyomnyhoz kapcsold nnep is volt akkor, amikor ppen ott voltak.
Az jelzett, hogy a templom romjnl tapasztalt furcsa rzet eredhet abbl, hogy rgebben a frfi s ni minta [valsznleg „akaratlanul”] „nem megfelelen kapcsoldott [’ott’ (?)] egymshoz”.
Taln a frfi minta volt akkor srlt, taln a ni mintban volt nagyobb a srls [rzsem szerint a hely inkbb ez utbbit jelezte]… s habr a frfi s ni ’minta’ is a harmonikus sszekapcsoldsra s a meglv srlsek meggygytsra / megszntetsre irnyult, az ’sszekapcsolds’ [s/vagy a frfi s ni ’mintk’ ’egymshoz trstsa’] „nem volt szerencss” [akkor abban a formban nem volt lehetsges a frfi s ni mintk harmonikus egymshoz trstsa (ez tovbbi srlseket eredmnyezett a frfi s ni ’mintkban’)].
A MAG-Trsam emltette, hogy a templom-romhoz megrkezsk eltt mindannyian kristlyokbl-kvekbl kszlt karktket vlasztottak [kis fmbl kszlt szimblumokkal kiegsztve], s azt magukon viseltk.
Ehhez kapcsoldan az a rszleges megrtsem, hogy ’oka volt annak’, hogy ppen a ’csukl’ krnykt volt szksges ersebben vdeni.
Amikor valakit „rabb” tettek, leggyakrabban a nyakn, kezn s lbn „ktztk meg”.
Akinek volt ilyen „knyszer-kapcsoldsa”, azon teremtknl ’rzkenyebbek’ lehetnek ezen test-tjkok [vagy olyan test-tjk, ahol „megcsonkts” trtnt].
Ilyen ’fokozottabb’ [vagy akr kiszmthatatlanul is jelz „fokozott”] rzkenysg fleg a srlsek Rendezsnek folyamatban Jelezhet, valamint mg azt kveten is egy bizonyos tartamban.
Minden teremtnl egyedi,
hogy amg egyes rszei ’rzkenyebbek’,
milyen szemlyes Vdelem-Oltalom tudja t segteni
a kiegyenslyozottsga megtartsban,
illetve a ’megbillense szakaszaiban’.
Emltettem, hogy vannak, akiket [a ’Hrom-T’ kzl] a Kzeli-Trsai Kzelsge tud a leghatkonyabban segteni a kiegyenslyozdsban / a nyugalom s ernlt Megvsban, a Bizalom ptsben, mg msokat az segt, ha bizonyos tevkenyget vgezhetnek. Vannak olyanok is, akik szmra valamilyen tr [akr tr-forma rtelemmel] Szksges ehhez.
Akik bizonyos let-szakaszukban vonzdnak bizonyos kristlyokhoz / kvekhez / szimblumokhoz [a bennk lv tr-formhoz] [akr sznekhez, hangokhoz, illatokhoz, telekhez, italokhoz, tjakhoz stb], gyakori az, hogy rzik-rzkelik azt, hogy ’bizonyos formk’ [~ ’anyagok’] szmukra Vdelmet / Megtmasztst adhatnak.
Amg a Szksgessghez igazodan ’hasznljk’ az ket ’vonz’ ’tr-formkat / anyagokat’ a teremtk, addig ez Megerstheti ket.
Amikor a Szksgessgen „TLI”-v vlik a ’gondoskods / vdelem’ hasznlata, akkor megkezddik a „fggs / fggsg” (mint „ers knyszer”) „felplse”.
20200908 [1428.r.] 374. pont (9) [a SZKSGESSG Felismerst Tantja a FLDANYA (az LTALNOS megnyilvnulsi szinten is)] – elrhet ITT
20200908 [1915.r.] 470. pont [a segtsget / gondoskodst / szksgessget sokan flre-rtelmezik; a Gondoskodsnak el kell mozdtania a Tudatosodst, s ebben azt, hogy a teremt Felismerje s Megrtse, neki magnak milyen Tevkeny n-Gondoskodst Szksges megnyilvntani] – elrhet ITT
Rszleges az a megrtsem, hogy
a FLDANYA
a mostanban Megformlt
[szemlyess tehet, teht a teremtk ’szemlyes’ terhez is hozzrgzthet]
Vdelmi-Tereknek
sok olyan formjt formlta meg
[s Formja folyamatosan],
amelyekbe azokat a Tr-Formkat is Bergztette / Bergzti,
amelyekrl az a Tapasztalat,
hogy ’jelenleg’
bizonyos helyzetekben Megtmasztst / Vdelmet / Oltalmat biztostanak.
Vannak, akiknek kezdetben segtsg az
[Bizalmat, Biztonsg-rzetet Megerst az],
ha magukat a Tr-Formkat ’megtestest’ [~ ’anyagban is bergzt’]
kristlyokat s kveket (vagy ms szimblumokat)
maguknl tartanak.
A kiegyenslyozottsg s ’felpltsg’ bizonyos fokn
azonban ezek a ’kls’ megtmasztsok mr egyre ritkbban Szksgesek.
Vannak olyan MAGOK / Klnleges Gondoskodsra kpes teremtk,
akik azrt foglalkoznak
a kristlyokkal s kvekkel / szimblumokkal
[hagyomnyokkal, orszg-jrssal, bizonyos tevkenysgekkel stb],
hogy segthessk
a mg kls megtmasztsra is szorul trsaikat
a szmukra megfelel Vdelem kivlasztsban s tudatos hasznlatban
[ezzel egytt akr az olyan Tevkenysg megtallsban s begyakorlsban,
amely ugyancsak kiegyenslyozottsgot megtart s megerst lehet
egy ’kihvst jelent’
(nehezebb, kevsb tlthat, bizonytalansgot okoz)
helyzetben].

A MAG-Trsammal val beszlgets sorn az jelzett, hogy a kvek s kristlyok (is) [mint
’tr-formk’ s mint ’anyag’ / ’megformlt-val’] egy rsznek akr ’nagyon erteljes’ [mai fogalommal ’specilis’] VDELMEZ [’PAJZS’] ereje is van [jelzett az a fogalom is, hogy ’oltalom-k’].
Vannak kzttk olyanok, amelyek a „zavar hatsokat” kpesek ’kiszrni’ s/vagy ’hatstalantani’, mg ms rszk a ’termszetes harmonit segtik felersteni’, s ezltal segtik a kiegyenslyozottsg / egszg megtartst / megvst.

Rszleges az a megrtsem, hogy a ’kristlyok s kvek’ [s ms tr-formk] a ’legerteljesebben’ s a ’legkzvetlenebbl’ akkor ’kpesek’ a Megerst-Gondoskodsokhoz ’hozzjrulni’, ha a teremt kpes a szmra megfelel Vdelmi-Trhez is hozzkapcsoldni, s gy a FLDANYA is kpes a teremthz Kzelebb-Hzdni.
Emltettem, hogy ma mr jl hasznlhat Vdelmi-Tr a Megbns-s-Megbocsts Vdelmi-Tere [ez akkor hasznlhat, ha a teremt Szndka az lete Jobbtsra irnyul] s az Irgalmi-Tr is.
Mivel tbbszr is jelzett ez a gondolat, lerom: ’krse’ a ’kristlyoknak’, hogy amikor mr hosszabb tartamban nem hasznljuk ket, ’segtsk ket vissza az ramlsokba’ [adjuk / ajndkozzuk oda olyanoknak, akiknek Szksge lehet rjuk].
Emltettem korbban, hogy a FLDANYA a Megnyilvnulsokat s a Harmonit ’Tr-Formaknt’ rzkeli / ismeri fel.
Amikor rgebben valamilyen ’szent’ [fontos] ’helyet’ ’megjelltek’ s/vagy felptettek az eldeink [vagy ppen a sajt otthonuk szmra vlasztottak helyet], soha nem volt vletlen az, hogy milyen Tr-Formt hasznltak, milyen ’anyagokat’ hasznltak a ’megjellshez’ s a felptshez, milyen szneket s szimblumokat hasznltak, s hogyan ksztettk el (s el) azokat az ’anyagokat’, amiket hasznltak.
Amikor ’templomot’ / ’szent helyet’ [vagy a sajt otthonukat] ptettk, ’megkerestk’ [amikor erre kpesek voltak, mg Egytt a FLDANYVAL] a ’megfelel helyet / teret’, s az ptkezshez Szksges ’megfelel anyagokat’. Az ptkezs sorn tudatosan ’belergztettk’ az ’anyagba’ [a felhasznlt tr-formkba] azt a Szndkot s Clt [’rendeltetst’], amit fontosnak tartottak.
Sokszor olyan ’helyet’ vlasztottak az ptkezshez, amely hely egy fontosabb RAMLST ’rintett’ az LET-TRBEN.
Mskor olyan ’helyet’ vlasztottak, amely mg nem kapcsoldott kzvetlenl valamely fontosabb RAMLSHOZ, s az ptkezs clja ppen az volt, hogy azt a ’terletet’ [az azon terlet kzelben lket’ is] ’hozzkapcsoljk’ valamilyen FONTOS RAMLSHOZ [esetleg egy teljesen J RAMLS Megformlshoz kapcsoldjanak hozz].
A Tr-Formk kapcsn rviden rintem azt, hogy a Hagyomnyokban a hangok, a dallam, a ritmus, a hangslyozs, a nyelv, a npmvszet klnbz gaiban hasznlt kpek / jelek / sznek / formk / szimblumok, az anyagok tnyleges megmunklsa [szvs, fons, fm-megmunkls, ptkezs, az telek s italok elksztse, a ruhzat kialaktsa, a dszts formi stb] kiemelkeden fontos rsz.
Az, hogy a termszetes mdon felplt Hagyomnyokban milyen Tr-Formkat hasznltak s ptettek tovbb, nagyban meghatrozta a Hagyomnyhoz tartoz csoport tovbbi sorst.
Az, ha egy csoportban megkezddtt a (termszetes) Hagyomnyoktl [a Hagyomnyban Felptett Tr-Formktl] val EL-Tvolods, az a csoport „hanyatlsnak” megindulst jelezte.
Amely csoport kpes volt Tudatosan (!) visszafordulni a Hagyomnyaihoz, az olyan j Utat tudott megnyitni, amelyben a ’Hagyomnyok’ ’Alapjn’ a ’jelen’ ’meg tudott julni [a csoport / nemzet letben egy j szakasz nylt meg, s gy a csoport nem esett szt].
Minden Hagyomnynak fontos rsze az,
hogy a csoport ’jelenleg l tagjai’
a maguk letben
’LV TEGYK’,
s ezltal MEGJTSK [folytassk]
a Hagyomnyt.
Korbbi rsban emltettem, hogy amikor a Hagyomny nem tud Megjulni, megkezddik az „rtk-veszts” a csoportban.
20200908 [1600.r.] 398. pont (1) [sokfle oka van a meg-nem-rtsnek; hagyomny nem tud megjulni > rtk-veszts] – elrhet ITT
20200908 [1667.r.] 415. pont [az Alapok hinya vdtelenn s kiszolgltatott tehet] – elrhet ITT
20200908 [1668.r.] 416. pont (1) [„meggyengl(het)nek az let-gykerek” sokaknl mr olyan jelents mrtkben, hogy a tevkenysgkben „puszttv” vlnak (1) mind a ’krnyezetkre kiterjeden’, (2) mind pedig a sajt let-vezetskben] – elrhet ITT
20200908 [1671-1675.r.] 417. pont [Hagyomny lnyege s clja; a CSALDokban TBBFLE Hagyomny is hagyomnyozdni kpes; TANTSHOZ kapcsold kiegsztsek; Tuds tovbbadsnak fontossgrl; hagyomny, hagyomnyozs] – elrhet ITT
20200908 [1673-1674.r.] 417. pont [egyre inkbb a FELELSSG rszv vlik a Felptett Tuds ’hagyomnyozsa’; KSZTETS (Szndk, Vlaszts) (a Tapasztalat tovbbadsra); ez a Ksztets a Ltezsnk Bels-Magjbl ered] – elrhet ITT
20200908 [1694.r.] 425. pont (3) [Specilis Kiprbls: hogyan lehetne knnyebb tenni a terhek lettelt; a legtbb hagyomny ’emlkeztet’ a fontosabb napokra / kegyelmi lehetsgekre, szent-helyekre stb] – elrhet ITT
20200908 [1719.r.] 430. pont [a Hagyomny fontos rsze az EMLKEZTET GONDOSKODSNAK] – elrhet ITT
Nemrgen emltettem, hogy szmomra milyen ’rtkek’ fontosak a ’magyarsg(om)ban’ [(1104-1105.r.) 307. pont (2) – elrhet ITT]. Valjban gy is megfogalmazhatnm ezt, hogy szmomra az ’embersgnek’ / az ’letnek’ milyen rtkei vannak. Ezek a fogalmak sok rszkben fedik egymst.
Emltettem, hogy a „vallsban” n nem talltam meg „istent”, ’reztem’, hogy „amit abban tantanak / mutatnak”, az nem az, amit ’n tudok’, ’n keresek’.
A ’sajt bels utamon’ ismertem fel az letemet-GONDOZKAT, ezen a bels-ton rtettem meg, hogy ’otthon vagyok’ s ’mirt vagyok itt’.
Habr olyan helyen nttem fel, ahol kevss tallkoztam a magyar Hagyomnnyal, azrt talltam nhny olyan tevkenysget, amely ’kzelebb vezetett nmagamhoz’.
Amikor mr tudatosan kerestem nmagamat, a magyarsg valdi rtkeire is rismertem. ’Rcsodlkoztam’ a nyelv gazdagsgra s sznessgre, szpsgre [szinte pratlan kifejez-kpessgre, fejlds-kpessgre]. „Fjdalmasnak” tartom, hogy manapsg ezt a gyermekek / fiatalok egyre kevsb ismerik. Csodsak a npmvszeti motvumok, ’kifinomult’ [= nagy s si tudst rgzt] az brzols [akr a kp formjban, akr a dalok / zene / nek formjban, akr a przai vagy verses brzolsokban, a kzmvessg klnbz formiban].

Fontos [’hagyomnyos’] rtke a magyarsgnak az, hogy harmoniban ljnk egymssal s a termszettel / a krlttnk lv s bennnket that valsggal. A jelzett korbbi rsban a tbbi rtket is felsoroltam.
Az, hogy ki s milyen irnyban NEM kpes meglni a legfontosabb Alap-rtket [a Tiszteletet s az Elfogadst], pontosan megmutatja, hogy kiben milyen Slyosabb EL-Vltozsok vannak.
Habr a mindennapi valsgban s a felsznen nagyon sokszor nem ezt tapasztaljuk, ’bennem’ mgis ’bizonyossg’ az, hogy a magyarsg a SAJT Hagyomnyai alapjn KPES Megjulni, s meg is fog julni [s nem lp t a rgi „csapdbl” egy j „csapdba”].
Valamelyik knyvben megkzeltleg gy fogalmaztam meg a magyar Hagyomny lnyegt, hogy ’isten-szeret ignyes letet’ lnek. Ez szmomra azt jelenti, hogy amit megtapasztalni vlasztottak, azt igyekeznek ’jl’ csinlni, teht ’ignyesen’ [Tisztelettel, Elfogadssal (akr Alzattal is)] gy, hogy nmaguk is kiteljesedjenek / teljesebb vljanak ltala, s ha lehetsges, akkor msok javt is segthessk vele.
Nagyon sokan azrt „kigettek” s „fradtak / ertlenek”, mert nem a Sajt Harmonijuk szerint lnek [ebbe beletartozik az is, hogy nem a csoportjukhoz tartoz Hagyomny szerint lnek]… „mst csinlnak”, mint amit maguk megtapasztalni Vlasztottak.
20200908 [1402.r.] 370. pont (8) [nem fradunk el, ha a Sajt Harmonink szerint nyilvnulunk meg; tudsban s erben is gyarapodunk] – elrhet ITT
A MAG-Trsam emltette, hogy a htvgn olyan tjn jrt az orszgunknak, ahol ppen valamilyen ’kelta’ nnepsget tartottak. ’Majdnem megltogattak’ egy olyan msik helyet is, ahol egy nagyobb kzpont plt mra egy msik np vallsi hagyomnyra alapulva, de oda vgl mgsem mentek el.
A ’kelta’ hagyomnyokban a [’nies jelleg’ (a kvek miatt valsznleg a frfias jelleget is megjelent)] nagy kvekbl sszelltott krk / kr-templomok rszben ’kapuknt’ is mkdtek
(1) akr fontosabb ’gi / kozmikus energikhoz’ bizonyos helyzetekben kzvetlen sszekapcsoldst is biztosthattak,
(2) akr abban a ’fldi’ formban, hogy a fiatall vagy felntt r emberek itt sszegylve ’lphettk t’ a ’felntt vls kszbt’, vagy ms fontos let-szakasz ’kapujt’.
MAG-Trsam emltette, hogy a kelta hagyomnyban rszlegesen ms volt a prkapcsolds megformlsnak ’tja’, s rszben ebbl is ereden a csaldban s nagy-csaldban is msok voltak a megtapasztals lehetsgei, mint a magyaroknl.
Azokban a csoportokban, ahol ’kiemeltebb’ [srlt formjban „dominns”] volt a csoport valamely rsze [akr a nk helyzete volt ’kiemelt’, akr a frfiak helyzete, vagy ms mdon megjellt rsz a csoportban], azokkal a ’magyarsg eredeti rtkei’ kevss voltak kpesek ’szorosabban’ kapcsoldni (?).
Ebbl eredhet az, hogy ha a magyarok ltal lakott TRBEN ’megtelepedtek’ [pldul az otthonukbl „elztt”] ms csoport tagjai, gyakran egymstl jl elklnthet Tr-rszekben ltek, s nha alig kapcsoldtak egymshoz [s a „ms” csoporthoz tartozk igyekeztek jl lthatan megklnbztetni magukat].
Jelzett az, hogy
a bolygnk minden rszben
[fleg a hbork s egyb ldztetsek, tr- s let-puszttsok kvetkeztben]
„KEVEREDTEK”
s/vagy
„akaratlanul” / „knyszerbl” „egymsra rrakdtak”
a klnbz Hagyomnyok ’rendszerei’.
Amikor egy csoport Felpti azt a Megtapasztalst, amelyet Vlasztott, s gy dnt, hogy az addig megtapasztalt formban NEM folytatja a Jelenltet, a csoport tagjai LEZR(hat)JK a kzsen indtott megtapasztalsukat.
Ha ilyen LEZRSSAL fejezdik be egy csoport megtapasztalsa, a kzsen Felptett Hagyomny is valjban Lezrsra kerl, s a FLDANYA Visszabontja az LET-TRBEN az azon csoport tagjai ltal Felptett s Mkdtetett RAMLSOKAT.
Ilyenkor a Felplt Tapasztalat a csoport tagjaiban megmarad, s mindannyian maguk Vlasztjk meg, hogy az addig Felplt Tudsukbl MIT JTANAK MEG, MIT FOLYTATNAK TOVBB.
Az LET-TRBEN (!) teht vannak olyan korbban Felptett TAPASZTALATOK s HAGYOMNYOK, amelyek mra NEM LEK, habr rszei a FLDN Felptett Tapasztalatoknak.
[Hasonl ez a helyzet ahhoz, mint amikor egy egyedi teremt letben a Lezrt s akkor-ppen-NEM-folytatd Tapasztalatok bergzlnek a Tudat-ALATTI bels-trben.
Ha egy teremt korbban ms npcsoportban lt, a mostani letben pedig magyarknt szletett, a jelenlegi megtapasztalsai szmra a ’magyar hagyomny’ az ’Alap’. Az, hogy a korbbi letben felptett rtkekbl / tapasztalatokbl ’most’ mit folytat / mit jt meg, az a Sajt Szabad Vlasztsa… mint ahogyan az is az volt, hogy ’most magyarnak szletett meg’, s ezrt a magyarsgban Felptett Hagyomny lett a megtapasztalsa ’Alapja’.]
Ha utbb egy msik csoport ’telepedik le’ egy olyan TR-Rszben, ahol a korbban ott-l csoport ’szablyosan Lezrta’ a Megtapasztalst, s az j csoport MEGKEZDI [a FLDANYA EGYTRTSVEL (= sszecsedlsre alapulan)] a maga Vlasztotta let-ptst, a korbban ott lt csoport Hagyomnya KZVETLEN mdon nem hat az utbb oda-telepltek letre.

Ha azonban pldul egy „vratlan esemny” az oka egy csoport „kipusztulsnak” [pldul a csoport egszt elpuszttja egy „hbor / jrvny” vagy egy „kataklizma”, vagy a csoport ms okbl „sztesik”] [vagyis NEM a csoport tagjainak Egyrtsvel kerl Lezrsra a kzs megtapasztalsuk], a TERLETHEZ korbban tartoz let-pts s Hagyomnyok „megszakadsa” egy „rendezetlen helyzetet eredmnyez”.
Ilyenkor az LET-TRBEN (!) „srlt”, akr „megszakadt”, „gazdtlann / haszontalann vlt” olyan RAMLSOK / „flbe-maradt-ptkezsek” „maradhattak” [mert ezeket NEM zrtk le a korbban ott lk], amelyek bizonyos helyzetekben ZAVAR hatst eredmnyezhettek az utbb oda be-teleplk letre is.
Akr a Kmves Kelemenn balladjt is rtelmezhetjk eszerint: az utbb ptkezsbe kezdk nem tudtk a maguk Tudsa / Vlasztsa szerint felpteni a ’vrat’, valamilyen nem-rtett hats miatt nem tudott megmaradv vlni amit ptettek. A „gyilkossggal” s a tovbbi ksbbi tr- s let-pusztulssal pedig „tovbbterjedt” az jonnan odarkezett csoportban is a korbbi Tr-Veszts / srls / pusztuls [20200806 (7-8.r.) 11. pont – elrhet ITT, (308.r.) 112. pont – elrhet ITT].