Emltettem azt az ’rzst’, hogy ez a (rgi pts) kis egy-ter hz valamilyen „kzvetlen” formban (!) [s eddig „megszntethetetlenl”, „knyszerten”] „kapcsoldott” valamilyen „rgi nagyobb [egyhzi (?)] ptmnyhez”.
(6)
A [TR-] Rendezs sorn
a teremt ’szemlyes’ tere
LEVLASZTSRA kerlt az „intzmnyrl”,
amelyhez „kapcsoldsa” „knyszer” volt:
a teremtt az ltalnos let-ptsre sznt Bels-Terei „tformlsra” s „odaadsra” „knyszertette”
[arra knyszertette az letet,
hogy jra-s-jra „odaadja magt teljesen” „az egyhzi intzmnynek”
(nem ’istennek’ / nem egy Szabadon Vlasztott Fontos Clnak,
hanem az „egyhz mindenkori vezetjnek”)].
(7)
A ’mesterek’ [~ KNNYTS]
a Bels-Tr folyamatban lv ’kitakartsa’ sorn
segtik a Sajt Tapasztalatokat megtiszttani
a „rrakdott” „idegen mintktl”
s
„rrakott / rrakdott knyszer talaktsoktl”.
A Felismerhetv vl Sajt Tapasztalatokat
[akkor is, ha csak tredkesen ismerhetek fel]
’nagyon alaposan dokumentljk’
[Teljes-Kp / llapot-Kp (Nagyon-Fontos-FELJEGYZS) kszl
a Feltisztts / Tr-Rendezs Teljes Folyamatrl].
Rszleges megrtsem szerint
(1)
amennyiben pen megmaradt
az ltalnos let-ptshez tartoz Bels-Tr ALAPJA,
a Szksges [FLDANYA / MINDENSG-FORRSA ltali] ELLENRZSEKET / TR-RENDEZSEKET, Feltiszttst kveten
a teremt megkezdheti a Bels-Tr Jelenhez-Formlst.
(2)
Ha „helyrehozhatatlan” [vagy ms Nagyon-Slyos] EL-Vltozs rgzlt be
az let-pts ltalnos rszhez tartoz Bels-Trben,
az ennyire slyosan srlt Bels-Teret teljesen Visszabontja a FLDANYA,
ezt kveten pedig PTOLJA [jra Megformlja]
(A)
ha a teremt kpes megtartani az Anyagi-Testi Jelenltt, akkor ’MOST’,
(B)
ha nem kpes megtartani az Anyagi-Testi Jelenltt,
akkor a kvetkez megtesteslsekor.
Ahogyan ’bent a hzban’
[az Anyagi-Testen bell]
a Bels-Terek
Feltiszttsa s Rendezse megnyilvnul,
az Anyagi-Testen kvli Szemlyes-Trben is
Bergzti a Szksges Vltoztatsokat a FLDANYA:
egyes Szemlyes-Tr-rszeket Lezr / Visszabont,
illetve az j Vlasztsok Tapasztalatt Megformlshoz Szksges j Szemlyes-Tr-rszeket ’Adhat’ [= Megforml s Bergzt] a FLDANYA.
Az JONNAN (!) ’Adott’ ’szemlyes’
[Anyagi-Testen belli s Anyagi-Testen kvli] Tr-rszek
ma mr
csak olyan irny Tapasztalattal tlthetek be,
amely Cl ’hozz van rendelve
a FLDANYA ltal’ ahhoz a tr-rszhez.
Ilyen Cl lehet pldul
egy pontosan meghatrozott Tapasztalat Rendezse,
Bizonytalansgban jelz let-rszek Megerstse,
egy Fontos Megrts Felptse,
a Szksges ALAPOZ let-pts megtapasztalsa stb…
Utlag az jutott eszembe, hogy a korbban „egy-terv” „talaktott” [s „lecsupasztott / megcsonktott / kirestett”] bels-tr elszr olyan rzetet keltett bennem, mintha „kzpkori” [„kori” (?)] k-ptmnyt / templomot / vrat ltnk.
Felttelezem, hogy „akkor” kerlhetett [elszr] „talaktsra” a Bels-Tr, amikor „ebben a formban kezdtek ptkezni” (?) a FLDANYA Kzssgben [„egyhz-alaptsok” (?), „kfalak ptse” (?)].
Utlagos megrtsem szerint
a Bels-Trre ’akkor’ lehetett kzvetlen rltsom
[a Megrtst-segt-kp ezt mutatta],
amikor a Bels-Trbl
az lettel-sszeegyeztethetetlen [akr „idegen”] bergzltsgeket
maradktalanul Visszabontotta a FLDANYA [MINDENSG-FORRSA].
Amiket rzkeltem
[a „trva-nyitva lv / helyrl kiemelt ajtt”,
az „idegenek” „tjrst” egy msik ajtt hasznlva,
a „nagy ablakok elfedst”],
valsznleg EZEK olyan „lenyomatok / maradvnyok” voltak mr csupn,
amelyeknek a VISSZABONTSA (Teljes-Rendezse) ugyancsak folyamatban van most
[a TR-RENDEZSEK sorn],
ugyanakkor ’hasznos’ s fontos lehet ezeket is Megismerni
a FELJEGYZSEKBL,
mert segthetik Megrteni
annak a „knyszernek” [EL-Vltozsnak / „EL-Terelt let-tnak”] a legfbb jellemzit,
amely hosszabb tartamban is lehetetlenn tette a teremt szmra
az ltalnos alap Kzeli-sszekapcsoldsok / szeretet-kapcsoldsok mkdtetst,
hosszabban megfosztott a Szabadsgtl,
„TVOL-TARTOTT” a Sajt Sorstl,
„Tvol-Tartott” a korbban Vlasztott s Megalapozott Szolglattl.
Segtheti a Megrtst-segt-kp annak a Megrtst,
„mikor” s „hol”, „hogyan”, „milyen okbl”,
„milyen sajt vlasztsra alapulan” kezddtt el
a szeretet-kapcsoldsok megtapasztalsa cljval megalapozott-megformlt Bels-Terek „rend-ellenes hasznlata”
[„rendellenes talaktsa klnleges jellegv”
(nem Klnlegess, hanem a Klnlegeshez csupn „megtveszten hasonlv”)].
Segtheti gyorsabban megrteni azt,
(1)
hogy a Szabadon Felvllalt SZOLGLAT
[~ msok fel irnyul Gondoskods / FokozottABB Felelssg-Vllals]
nem azonos a „szolgasggal”,
(2)
s a Szolglat Felvllalsa
[majd a Szksges ALAPOZSOKON val vgighaladst kveten]
nem „jabb knyszer” fel fog vezetni,
hanem a Szabadsg / a Sajt-Harmonia / az rm s Kiteljeseds megtapasztalsa fel vezet.
A kp azt rzkeltette, hogy a teremt ’mr rgebben’ az let-ptse ltalnos rszben megkezdte MEGALAPOZNI a KLNLEGES let-pts megnyitst, valsznleg mr Vlasztott valamilyen F-Irnyt a ksbbi Szolglata szmra. A msok Tpllsa [s taln Oltalma / Vdelme (?)] valsznleg Szndk kinyilvntsval mr Megalapozsra kerlt a teremt letben.
Erre a Szabad-Vlasztsra azonban „RTELEPEDETT valami, ami idegen volt attl, amit a teremt nmaga szmra Szolglati F Irnyknt Vlasztott”. Valsznleg valamilyen „egyhz alaptsi korszakban” indtotta el a Szolglatt a teremt, s azt vlasztotta, hogy valamilyen „egyhzhoz vagy szervezethez kapcsoldva” is rszt vesz a Szolglatban. Ez a teremt rszrl Szabad s Tudatos Vlaszts volt.
Miutn a teremt ’Krte s Elfogadta’ az „egyhz” „jvhagyst” [„magt odaadta az egyhzi szolglatnak”], a „fogadalma vagy eskje knyszertv / szabadsgtl megfosztv vlt”: az „egyszer megtett esk nem akarta elengedni”, „nem tudott az egyhz fogsgbl kiszabadulni”…”
Kapcsold korbbi rs-rszek
20200908 [972.r.] 271. pont (3) [kpek: mikor Szksges
tvolsg-tartbb szemlyes vd-tr (tanya, magnyosan ll kis hz); FGGSG (tvt nz); retlen eper leszaktsa; vcn lk, hrman bejnnek a szobba (szksgszer hatrokat nem tartjk be); beteg elszr elfogadja a gondoskodst, utna elutastja (elcsavarods / dacossg, visszacsengs?)] – elrhet ITT:

„[2023.01.27.] …Ma hajnalban ugyancsak a ’magnyosan ll’ tanyahz kpt rzkeltem. Ez inkbb egy Megrtst segt kp volt [nem konkrt Gondoskodsi-Helyzet].
Mr a hzon bell rzkeltem a Jelenltemet.
A kp valsznleg az foglalta ssze, hogy kik szmra szksges az ilyen ms trsaktl ’Nagyobb TvolsgTartst’ bergzt Szemlyes VD-Tr.
A kis hz tbb helyisgbl llt, amelynek olyan rtelme is lehet, hogy ’ALAPJAIBAN’ a FLDANYA Rendezte az Anyagi-Testen bell azokat a bels-tereket, amelyek lehetv teszik a teremt szmra azt, hogy ltalnos alap Kzeli-sszekapcsoldsokat formlhasson meg [egyttes-tevkenysg, bartsg, csaldi kapcsolds, prkapcsolat (j lehetsgknt: szomszdsg)].
A bels-terekben mr nem volt TR-VESZTETTSG [ha volt korbban n-Bekorltozs, az mra teljesen visszabontsra kerlt, a bels-terek kztt szabadon lehetett mozogni]. Nem volt stt a bels-terekben, ’tlagosnak’ rtkelheten vilgos volt mindegyikben, minden szobban lehetett tjkozdni [gy felismerni azt, ha a szobkban van olyan rendezetlensg, amit az ott laknak magnak szksges ’kitakartania’, rendbe tennie].
Az egyik kpben a hzban mr bergzlt teremt a hz egyik vgben lv szobbl a tle legtvolabbi szobban egy homlyosan lthat tvt nzett kitartan (egy flig nyitott ajtn t). Jelezhette ez a kp azt, hogy valamilyen „fggsg / knyszer” miatt nem kpes mg nmagra visszahzni a figyelmt a teremt. Ahhoz kap itt segtsget, hogy megrtse egyes benne bergzlt fjdalmai okt, s a megrtsei alapjn megersdhessen az ELFOGADSA, s kpes legyen meghozni azt a Vlasztst, hogy elkezdi jj-pteni a sajt lett.
Egy msik kpben a hz egyik faln kvl [a kertben] szp eprek voltak ltetve. Mg nem rtek meg az eprek teljesen. A teremt leszaktotta a gymlcst s prblta megenni. Az eper leszaktsa utn vette szre maga a teremt is, hogy mg jelents rszben retlen (zld) az eper, de azrt megprblta megenni… nem tudta megenni…
Ebben a helyzetben a teremt segtsget kap valamilyen „hiny-rzete” / „hsge” [„trelmetlensge” (?) megrtsi-nehzsge (?), tvedse (?)] oknak a megrtshez, s annak a megrtshez is, hogy az Anyagi-Test jra bels tpllsra llt t, ezrt olyan hsg-rzet nem formldhat meg benne, amely „evssel” megszntethet lehet. Nem fogunk sem llatokat, sem nvnyeket megenni, az llatok s nvnyek a trsaink lehetnek. Ha itt a hzban „hiny-rzet” jelez, segtsget kap a FLDANYTL [vagy egy mellette lv gondoskod trstl] ahhoz, hogy megrtse a jelzs okt, s a „hiny-rzet” megszntethet legyen.
A mg rtelen gymlcs leszaktsnak kpe tbbfle bels EL-Vltozsra is utalhat [minden teremtben a Szemlyes Okot pontosan meg kell hatrozni].
Az, hogy nem ltta a teremt a pirosl eper-rsz mellett a nagyobb zld (retlen) rszt, mutathatja valamelyik KZVETLEN RZKELSI tjnak a srlt jellegt [vagy a mg csak rszben felplt jellegt].
Az retlen gymlcs „leszaktsa” mutathat valamilyen meglv Megrtsi-Nehzsget [s esetleg ebbl ered „trelmetlensget”]… annak a Tudsnak a hinyt, hogy a Vltozsoknak van egy meghatrozott VE s tartama, s ha „ELBB” prbl meg ’Elindulni’, minthogy az ’Elinduls’ minden Felttele Megformldott s pontosan bergzlt, akkor [ILLESZKEDSI NEHZSGBL ereden] nem juthat el a ’Teljessghez’. [Ehhez kapcsoldan
ajnlom Szelnyi Eszter rst: (2018.r.) 487. pont- elrhet ITT].
A kpnek van egy olyan [a „hatalom” „elvakult” „gyakorli” ltal rtelmezhetetlen okbl nem rtett] ’kiterjedtebb rtelme’ is, hogy
a TRSAK [FLDANYA, ember, llat, nvny, egyb letet-GONDOZK]
TISZTELETEN s ELFOGADSON alapul
[„egymst le nem tp / egymst el nem pusztt”]
’egyms mellett lse’
OLYAN CSODS KERTET / OTTHONT / HZAT / GAZDAGSGOT forml meg,
amelyben MINDEN AMI VAN egyszerre ’mindenki’
s ezzel elvlaszthatatlanul ’egyszerre [s kzvetlenl (!)] az enym is’.
Olyan [az emberi Tudat szmra elkpzelhetetlen]
’J Ltet’ / ’JL Ltet’ kpes ’Megformlni / Felpteni’
az letet-GONDOZK s az egyedi teremtk [~ a LTEZS-RSZEK (!)]
TISZTELETEN s ELFOGADSON [Szereteten] alapul
’Egyms mellett lse’,
’Egymshoz val Harmonikus Kzeledse s Kzelsge’,
amely a LEHETSGEK
s
BOLDOGSG / TELJESSG [s SZABADSG, HARMONIA]
emberi sszel ma fel nem foghat VGTELEN Lehetsgeit teremti meg.
Amikor a kpben az ezt fel nem ismer teremt leszaktotta az retlen gymlcst [retlen ’almt’ > egy msik kpre utalva], FOLYTATHATATLANN tett egy megformldni kezdett [egyni s kzs] utat. Amikor a „hbor puszttsa” megl embert / llatot / nvnyt s „megsebzi / felszaktja a TERET”, „megszakt” s akr folytathatatlann tesz MINDANNYIUNK (!) Javt szolgl utakat. Egyes gyermekek nem tudnak megszletni, gy egy bizonyos irnyban elksztett MINDANNYIUNK JAVT szolgl Tuds s Tapasztalat / j t nem tud akkor-s-ott felplni…
Az „retlen gymlcs leszaktsnak” LTEZSBELI eredje [els megnyilvnulsa (?)] is felismerhet lehet a [960.-966.r.] 270. pont (2) alpontban rt Megrtst segt kpben (elrhet ITT) [amikor a hzban csak a legkisebb gyermeket rgztette mg be az ifj anya, s az anya a nagyobb gyermekvel csak egy ideiglenes vdelmi-trben rgzlt be… s mg mieltt az anya a kett gyermekvel bergzlt volna a vglegess megformlt hzban, a LTEZS TR-FORML MEGNYILVNULSA „Lezrta” a megtapasztalsukat, s kett RSZ-RAMLSS (kett nll LTEZSI-TRRE) sztvlasztotta („szaktotta szt”) az eredetileg ’Egy’-knt megtervezett j-Kezdetet].

Egy msik kp-rszben egy tgas szobban / tisztlkod-helyisgben ppen a ’vcn ltem’. Inkbb ’gondolkodtam, fontolgattam’, egyedl-ltre volt szksgem, amikor legalbb hrman (?) gyorsan bejttek a szobba s beszlni kezdtek, mintha az lenne a termszetes, hogy k engedly nlkl brhova bemehetnek / brmit csinlhatnak.
Utbb az is eszembe jutott, hogy a „hrom” szinte ugyangy ltztt / ugyangy kinz forma lehetett egy ’szemly’, s a kp azt mutatta, hogy „sok” [akr tlzottan izgga, amiatt nem ismeri fel (s nem tartja be) a szksgszer hatrokat („tlzottan sok a jelenlte”)].
A (pihen)szobmba bejtt hrom forma beszlt / mozgott [nem rtettem, hogy mit csinlnak, mirt jttek be], egyltaln nem voltak figyelemmel arra, hogy n ott vagyok, s hogy n ott [= a sajt (!) szobmban] egyedl szerettem volna lenni. Benne-bennk is tbbfle oka lehet annak, hogy „nem tartjk be a szksgszer hatrokat”.
Lehet, hogy valamely Kzvetlen RZKELSK nem mkdik [nem mkdik pontosan], vagy ha az rzkelskkel nincsen baj, akkor nem RTKELIK helyesen a helyzetet / a sajt jelenltket / a trs vagy kzelben lvk helyzett… Lehetsges az is, hogy tudatosan zavarjk meg msok ’magnlett’ / tudatosan srtik meg (veszik el) msok ’Szemlyes Tert’ pldul egy „tanult” viselkedsi mintbl ereden, vagy a Szabadsg (akaratlan vagy szndkos) flre-rtelmezsbl ereden [„szabad vagyok: brmit megtehetek, senki-s-semmi nem akadlyozhat meg abban, amit n akarok”… „csak a mnak lek”…].
A szksgszer hatrokat be-nem-tart megnyilvnuls eredhet a teremtben megformldott SLYOSABB TR-VESZTETTSGBL, amely olyan „akaratlan” „mozgsokara” „knyszerti”, hogy „folyamatosan nyitott / nyithat ajtkat” (megrinthet ramlsokat) keres azrt, hogy valahogyan vissza tudja nyerni az erejt.
Ez nem azonos az „lskdk” olyan irnyulsval, amikor olyan Szemlyes Tr-Rszeket (elsdlegesen ramlsokat) keresnek, amelyekbl „kzvetlenl ert merthetnek”.
Azok, akik „kinyithat ajtkat keresnek” anlkl, hogy „lskdk” lennnek, inkbb gy jellemezhetek, hogy a megmaradt Tudatossgukkal igyekeznek minden olyan helyzetet felismerni s „megragadni”, amelyben lehetsg nylhat olyan Kzeli-sszekapcsolds megformlsra, amely kapcsoldsban maguk is hasznosak s rtkesek lehetnek, jra hasznos tagjv vlhatnak a kzssgnek, s ebbl ereden elkezdhetnk jj-pteni az letket…
Ezek a „szksgszer hatrokat fel-nem-ismer s/vagy tudatosan thg” teremtk a bennk lv szemlyes oknak megfelelen kapnak segtsget ebben a szmukra Szemlyess megformlt VD-Trben a Jogos Tr-Hasznlatba val visszailleszkedsben, s a megnyilvnulsaikat az EL-Vltozs irnyba vezet „knyszer-tevkenysgek / bergzltsgek” visszabontsban / megszntetsben, s a Szabadsgba val visszailleszkedsben.
A [947.r.] 268. pont (1) pontban rtam arrl (elrhet ITT), hogy a TvolsgTartsi nehzsgekkel kszkdk szmra is formlt meg olyan GONDOSKODSOKAT a FLDANYA, amelyekben KNNYTSEKKEL [akr SPECILIS SZAKASZ-LEZRS bergztsvel] is segtheti az ltalnosan Meghatrozott TvolsgTartsba visszaigazodni / bergzlni azokat, akiknek tlzottan fjdalmas pldul egy trs elengedse, vagy ms ok akadlyozza a Tisztelet szerinti megnyilvnulst [ebben pldul a ’szksgszer’ hatrok betartst].