(…) „…Az utols mondat gy jelzett bennem. Inkbb gy rtelmezhet szmomra ez az tmutats [megbocsts-krs], hogy a gykr-srlseket s az okhoz kapcsold mlyebb rtegeket rinti [nem a most meglt mindennapokat / a felsznt].
Mintha egy [szmodra (?) egyedi okbl fontos (?)] olyan megnyilvnuls lenne ez, amivel ’lesprd az utols porszemeket’ s/vagy egy finom [’lehelet-vkony’, ugyanakkor ’nagyon ers’] ’vdtakarst’ tennl a megtiszttott / meggygytott rszedre... mert vgighaladtl az ton, s annak meglted s megrtetted minden fontos vlasztott rszt. Mintha egy ’Emlkeztett’ [Feljegyzst (?)] is ’megformlnl’ ezzel (?) [nmagad szmra]:
ha ’msokrt’ is felelssget vllaltunk
[(1)
ltalban is,
mert felvllaltuk a Klnleges (ksbb akr a MAGSGI) let-ptst
(pldul a Szolglat valamely formjt)
s (2)
a Kzeli-Trsaink fel s/vagy a gondozottjaink fel],
a tetteinknek
[a Szndkainknak,
a Vlasztsainknak]
(akr slyosabb) msokra is kihat
(msokra is tovbbterjed / msok szmra is akadlyoz)
hatsa / kvetkezmnye lehet.
’Ezek a vgs simtsok’ [~ a Lezrt megtapasztalsra val utols ’egszen kzeli rtekints’, az Elengedett „teherre” mg egy utols pillants vetse…] olyanok, mint amikor valaki djat / elismerst kap az ’oszkr-gln’:
mr befejezte a feladatot, meglte a munkt
[a nehzsgeket / mlysgeket s az abbl kivezet / hazavezet utat],
Lezrhatja a Megtapasztalst
> a Tapasztalat azonban ’benne megmarad’,
s a meglt fjdalmai s nehzsgei [a ’kapott djban’ is] mindig emlkeztetnek majd erre az tra...
mert a Tapasztalat megmarad benne...
A ’munkjt’ ’jl vgezte’,
s ezzel a ’tapasztalatval’ [’kpestsvel’ / felptett Tudsval]
valsznleg sok ms teremt szmra is
knnyebb teheti
az ’Irnyban-Tarts’ fontossgnak Megrtst…
Ahogy lertad, ahogy megfogalmaztad egybknt az az alapja a felelssg ttolsnak egy irnyba.
Az ’Emlkeztet’ [az elbb lert formjban] az n rtelmezsem szerint nem a Felelssg „ttolst” jelenti, hanem
a Klnleges Gondoskodst a trsai fel felvllal teremt szmra
nagyon fontos Figyelem-Felhvs
[itt a YOSG Birodalmban,
a FLDANYA Kzssgben,
a TAPASZTALATOKRA alapulan].
A Felelssg felvllalsa
’msok irnyba’
(1)
nem azt jelenti,
hogy „helyettk” brmit is megtehetnnk,
(2)
hanem azt jelenti,
hogy amikor FOKOZOTT [Klnleges] a Felelssg
vagy akr mr MEGEMELT [Specilis, Kml] a Felelssg
[azaz Klnlegesen vagy akr mr Specilisan is
KZELEBB (!) hzdhatunk a Gondoskodsok (!) sorn a trsainkhoz],
akkor a ’Megnyilvnulsaink’ ’hatsa’
[akr ’kvetkezmnye’]
JELENTSEN MS [~ ’kzvetlenebb’] lehet
(1) akr nmagunkra
(2) akr a trsunkra.
Azt a Felelssget TANULJUK [s ptjk nmagunkban],
hogy amikor [Gondoskodsi cllal]
[vagy akr egyb okbl, akr „akaratlanul”]
KZELEBB vagyunk msokhoz,
ezen ms KZELEBB lvkre is
FIGYELEMMEL KELL LENNNK
a Megnyilvnulsaink sorn.
Nem „vesszk t magunkra” msok Felelssgt,
de a ’magunk ltal Vlasztott / Felvllalt’ Felelssgnek
megfelelen
Szksges JELEN-LENNI a trsainkhoz KZELEBBI Helyzetekben:
a Klnleges Gondoskodsra kpes teremtknek FOKOZOTT Felelssggel,
a MAGOKNAK MEGEMELT Felelssggel.
Az n rtelmezsemben az ’Emlkeztet’ [= a sajt Tapasztalatok sszegzse] ezt jelenti.
20200908 [899.r.] 254. pont (12) [a MEGEMELT Felelssg tartalma] – elrhet ITT
s biztos voltam benne, hogy megprblsz meggyzni arrl hogy ez a helyes, a harmnira alapozva.
Nem irnyult ’arra’ Szndkom, hogy ’meggyzzelek’.
Fleg nem arrl, hogy mi ’helyes’ s mi nem az.
Nagyon jl tudom, hogy
mindannyiunknak ms a ’Sajt Harmonija’,
legalbb rszben msok a ’Fontossgok’ a Jelenltnkben…
s ami harmonia az egyik teremtnek,
az akr lettel-sszeegyeztethetetlen
[„tkz”, „elfogadhatatlan”]
lehet egy msik teremt szmra.
Utlag azt felttelezem, hogy valamilyen Illeszkedsi-Nehzsg Jelez [bennem s Benned is (Te ezt tkzsknt rzkeled)].
Van mr annyi tapasztalatom [s kzs tapasztalatom Veled is], hogy tudom, a Megrts vgl a helyre kerl, s mindkettnk szmra ez fontos Megrts lesz.
Amikor pldul a Rend-Ttelek Befogadsa kapcsn [az ldozathoz tartoz Rend-Ttel befogadsa sorn is] tbb rn keresztl beszltnk telefonon, elszr nem rtettem, hogy merrefel vezet a beszlgets [s az sszekapcsolds]. Ahogyan Benned jttek fel a kpek s Megrtsek [s ezeket alaposan t tudtuk beszlni], akkor Pontosodtak a Megrtsek, s akkor rtettem meg azt is, hogy ’mindez’ MILYEN J IRNYBA MUTAT / MILYEN J MEGRTS [s J LEHETSG] FEL VEZET.
Tbb szempontbl is bejelzett nlam [az tkzs].
Egyrszt mert a testemtl s az rintettektl mr bocsnatot krtem, nem most s nagyon sokszor. „Lerttam” amit kellett.
A ’bocsnat-krs’ s ’megbocsts’ [nmagunknak s msoknak] nem valamilyen tartozs „lervsa”, ugyangy, ahogyan a hla meglse sem.
Mindegyik egy ’bels folyamat’, ’bellrl jv indttats’, egy fontos vlaszts kifejezse-kinyilvntsa elsdlegesen nmagunk szmra.
A Megbocsts [mint Gondoskods] j rtelme: (474-475.r.) 166. pont – elrhet ITT. A ’megbocstshoz’ kapcsoldan olyan szemlyess megformlt Vdelmi-Teret ’Adhat’ a FLDANYA, amely lehetv teszi a SPECILIS GONDOSODS megnyilvntst is. Kiterjedhet ez a Vdelem s Gondoskods nem csak a ’szemlyes’ trre, hanem ’helyzetekre’ s ramlsokra is, fontos okbl akr a ’kzelben lvkre’ is.
20200908 [1927-1930.r.] 473. pont (1) [MEGBOCSTSHOZ kapcsold JABB Megrtsek; j megnevezs: Megbns-s-Megbocsts; a MAGOK kzl tbben rgebben befogadtk a Megbocstsnak valamilyen ’KORAI’ Alapjt, s azzal dolgoztak itt a FLDANYA Kzssgben; ez a ’KORAI’ Alap ma mr nem illeszked a jelen folyamataihoz; sok visszals volt a Megbocstshoz kapcsoldan, tbben ezrt magukban lezrtk ennek a megnyilvnulsnak az Alapjt; (1929-1930.rsz: szemlyes tapasztalat; az bresztsemkor sokat dolgoztam a Megbocstssal; korbban slyos srls akadlyozta bennem is a Megbocsts megnyilvntst)] – elrhet ITT
20200908 [1933.r.] 473. pont (2) [a FLDANYA a Megbocstst a Sajt Megjtott ALAP-JELLGRE Alapozta; hasonl lehet ms Birodalmakban ms nvvel jellt Gondoskodshoz] – elrhet ITT
20200908 [1934.r.] 473. pont (3) [a Megbocsts ’KORAI’ ALAP-Harmonija (egy MAG-Trsam megfogalmazsban); a FLDANYA Kzssgben is (1) elszr a Kzeli-sszekapcsoldsok megbomlott harmonijt segtette helyrehozni, (2) ksbb a Sajt let fel irnyulan is megnylt a Megbocsts / Jobbts lehetsge; (3) ma mr Brmilyen Jobbt Gondoskods megnyilvntshoz utat nyithat, s lehetsget nyit a Nagyon-Ers Vdelmi-Terekben val Bergzlshez is; a Megbocsts (mr a ’KORAI’ formjban is) (I.) a Tudatos Felelssg-Felvllals fel vezetett, s (II.) olyan ’eszkzk / tuds / utak’ Megformlst / Felptst segtette, amelyek alkalmasak lehettek a Megnyilvnulsok Irnyban-Tartsra] – elrhet ITT
20200908 [1935-1944.r.] 473. pont (3) [korbbi rs-rszek] – elrhet ITT
20200908 [1950-1951.r.] 475. pont [Kiprblsok 2021-ben mr a MAGOK rszvtelvel folytak] – elrhet ITT
20200908 [2001-2002.r.] 483. pont [krs fontossga; krs alapjn sokkal tbb a GONDOSKODSI lehetsge a FLDANYNAK] – elrhet ITT
„…(1)
tudatosan s az akkor meglv tudsomra alapozva megfontoltan
hoztam meg a vlasztst,
(2)
de mivel nem ismertem fel minden kvetkezmnyt,
ezrt „akaratlan” „irnyban” nyilvnult meg a megtapasztals
[ebbl ereden ez valban „knyszer”, s EL-Vltozst eredmnyez
(gyakran valamilyen „teher” „megformldsa” is jelzi ezt)]…”
20200908 [1668.r.] 416. pont (1) [korbbi letben tett olyan Felvllals, amely nem volt illeszked a teremt akkor meglv Meghatrozihoz] – elrhet ITT
20200908 [1711-1712-1713.r.] 429. pont (1) [„terhek” KNNYTETT (SPECILIS) Rendezshez KNNYTSEKET Krt a FLDANYA; Rendezs mdja; „megblyegzs”; (1712) „Teher” fogalma (a FLDANYA ltal Meghatrozott j rtelme); a KVETKEZMNY nem „teher”; a „teher” kialakulsa s „formi”; a „terhek” megszntetse NAGYON FONTOS RENDEZSI IRNY, az LET-TR MINDEGYIK RSZ-RAMLSBAN nyit ehhez Lehetsget a FLDANYA] – elrhet ITT
Fleg azoknl, akik mr rgebben ismerik egymst, gyakran elfordul, hogy ’gyorsan kommuniklnak’, s olyan Tapasztalatukat osztjk meg egymssal, amely bennk hosszabb tartam alatt plt fel.
Ilyenkor jelez az, hogy bizonyos fogalmakat / gondolatokat nem rtenek pontosan, mert a trs nem ismeri minden fontos (!) rszletben azt a folyamatot, amin a msik mr vgighaladt.
Ilyenkor fontos,
hogy ami Megrtsi-Nehzsgben JELEZ (!),
azt a trsak jelezzk egymsnak
[ne menjenek el egy fontos jelzs mellett,
mert akkor a ksbbi Megtapasztalsok sorn
nem tudjk egymst megfelelen segteni…].
Nha a trsak abban is segtik egymst
[a ’FLDANYA ltal Megformlt Helyzetben’],
hogy amit egyikk nem rzkel / nem ismer fel
[pldul amiatt, mert egy fjdalmasabb szakaszon halad t
s/vagy ms okbl „fradtabb”,
esetleg ’felhalmozdtak’ a tennivali,
s emiatt kevesebb bels-munkra kpes],
annak a Felismersben / Megrtsben a trsa segtse
[felhvja a figyelmet arra,
hogy egy Fontosabb rszlet Megrtse rdekben ’lasstson’,
azt jobban figyelje meg].
Sokszor nyjtottunk mr eddig is ilyen segtsget ezen trsammal (is) egymsnak.
Szombaton megformldott egy helyzet.
[Egy csaldi sszejvetel volt, amely sorn tbbfle illeszkedsi-nehzsg (st, tr-vesztettsg) is megmutatta magt.]
Minden idilli volt a felsznen, visszahozta a rgi idket, mikor mg… szerettnk itt stlgatni / kirndulni. Fel is idztk.
n meg rszben jl reztem magam de ott s utna rtettem meg: n mr nagyon rgen valamikor ezt a csald elvesztst tltem. A hajs, knai rabszolgs kp ugrott be, mikor becsapssal eladtak, a csaldom pedig ott hagyott egy ismeretlen vilgban lehasadt llekkel. Ami a rettenetes volt: annak a „tudata”, rzse hogy errl egyedl (!) n tehetek.
Nem. Ez nem igaz. Most mr vilgosan rzem hogy ez nem igaz.
Amiatt vllaltam be, mert a msik oldal nem tudta fogadni a felelssg slyt.
A „csald [s ebben a legtbbszr nmagunk] elvesztst” nagyon sokfle formban megtapasztaltuk, s ’tbb szintje / tbb kiterjedse’ is van ennek a Tapasztalatnak.
Egyrszt egy olyan Kzssgben vagyunk jelen, ahol az letet-GONDOZ [a FLDANYA] maga is megtapasztalta a „csaldbl kiszakadst” [a ’szljtl’ (~ a YO-tl) s a ’gyermekeitl’ / trsaitl val EL-szakadst].
Ma mr azt a ’legmlyebb’ ’rtegt’ is megrthetjk ennek a fjdalomnak, ami a ’Ltezsnk’ Tapasztalata: mint ’Ltezs’ is „akaratlanul” „kiszakadtunk” a ’csaldbl’ [(960-966.r.) 270. pont (2) alponttl kezdd rsok – elrhet ITT], valjban minden (!) eddigi Tapasztalat EL-Vltozs (!) [s ebben a Szabadsg „hinya”].
Anyagi-Testben lve tbb letnkben is megtapasztalhattuk a csaldunk elvesztst [vagy Kzeli-Trsaink elvesztst].
Ha az Anyagi-Testi Tapasztalataink „bezrtak” bennnk ’Bels Utakat’ [vagy ezek visszabomlottak valamilyen „trauma” hatsra], a ’szellemi’ ’csaldtl’ is „Tvolra” kerlhettnk [alig voltunk kpesek ’kzvetlenl kapcsoldni’ az (n)Lnyeghez / Ered-nagy-TEREMTHZ]. Rgebbi kp ezt gy rzkeltette, hogy a ’hz’ ’msodik’ (= Klnleges) szintje romos volt, s ott csak egy ’postalda’ volt. Ez azt mutatta, hogy megsznt a folyamatos bels sszekapcsolds az (n)Lnyeggel, s csak ’nha, kedvez helyzetben’ vlthattunk zenetet ’postai ton’, azaz ltalban valamilyen Kzvetti ton [(907-908.r.) 256. pont – elrhet ITT, (1575.r.) 394. pont (5) – elrhet ITT, (882.r.) 250. pont (1) – elrhet ITT].
Lehet ilyen „csald elvesztshez” kapcsold fjdalom abbl is ereden, hogy valamilyen [kisebb / nagyobb] felvllalt ’kzs t’ [pldul Szolglat] beteljesthetetlenn vlt / megszakadt.
Mindannyiunkban TBB ’rtege’ is van ennek a fjdalomnak / vesztesgnek…
Ha kpess vlunk minden rteget kln-kln is Megismerni / Megrteni
[s megrtjk azt,
hogy van-e mindebben sajt Felelssgnk],
akkor tud megsznni a fjdalom.